Smart industries, Smart farming en Smart hub…

Wat is dat toch met het woord SMART?

Kennis en slim zijn is in onze brains aan elkaar gekoppeld. Als je slim bent heb je veel kennis. Maar hoe word je slim? (Als je dat al wilt?)

Veel lezen maakt je slim, in je opnemen wat andere mensen al hebben uitgevonden. Ze hebben het voor je gestructureerd en de puzzel is gelegd. Theorie is in de praktijk toepasbaar geworden. Dat is SLIM!

Slim is het ook om samen te werken. Dingen samendoen met andere mensen maar ook met systemen.

Smart Industries

Op het event Smart Industries werd mij nogmaals duidelijk dat als je geen data verzameld over een product, het in de prullenbak verdwijnt. Overal kun je data verzamelen, een productiedatum, een serienummer, een leverdatum, een factuur. Het is allemaal DATA waar we wat mee kunnen.

Maar wat kun jij nog meer bedenken over jouw product? Wat doen anderen met hun producenten? Wat verzamelen zij in de hele levenscyclus van het product?

SMART en Smart, een wereld van verschil?

Smart industries of Smart farming is in onze beleving gekoppeld aan futuristisch of innovatief. Smart staat vaak voor nieuwe technologie en nieuwe inzichten. Events waar Smart gebruikt wordt zijn vaak nog vaag. Er moet dan ook nog veel over gepraat, geschreven en gepuzzeld worden. Toch willen wij Smart nu al SMART maken. Dingen nu al doen met je data, met verbindingen, in netwerken en doelen realiseren.

Getting things done

Hoe? Lees het boek van David Allen – Getting things done – eens, een inspirerend boek over actiegericht je taken uitvoeren en werken met reminders. Gelijk doen en niet uitstellen, wat David Allen uitlegt aan de hand van 5 principes.

Ik heb het boek gelezen en wil nu aan het werk en de dingen praktisch maken, samen met JOU. Mijn kennis en jouw data maakt dat we de volgende vragen samen kunnen beantwoorden.

SMART, hoe zat dat ook alweer?

  • Specifiek: Is de doelstelling eenduidig?
  • Meetbaar: Onder welke (meetbare/observeerbare) voorwaarden of vorm is het doel bereikt?
  • Acceptabel: Zijn de doelen acceptabel voor de doelgroep en/of het management?
  • Realistisch: Is het doel haalbaar?
  • Tijdsgebonden: Wanneer (in de tijd) moet het doel bereikt zijn?

Ben jij eraan toe om Smart SMART te maken? Jouw data nu al te gaan gebruiken? Klik op onderstaande button en maak een afspraak met mij.

Contact

Bel 085-0021010 of mail ons

© 2018: Buro Flevo is onderdeel van Flevo ict B.V. alle rechten voorbehouden | Innovation Theme by: D5 Creation | Powered by: WordPress